Nasza flota

C-152

Najpopularniejszy na świecie samolot szkolny jest dwumiejscowym górnopłatem z silnikiem marki Lycoming o mocy 110 hp. Ze względu na niezrównany poziom bezpieczeństwa jak i łatwość pilotażu, to właśnie na nim większość pilotów rozpoczyna swą karierę. W naszym ośrodku pilotażu (FTO) jest wykorzystywany do prowadzenia szkoleń na licencję turystyczną PPL(A), szkolenie VFR noc, licencje zawodową CPL(A) oraz na uprawnienie instruktora FI(A). Jeśli posiadacie już niezbędne uprawnienia do pilotowania samolotami, możecie wypożyczyć taki samolot dzwoniąc bezpośrednio na naszą infolinię. W Smartaero znajdziecie dwa takie statki, jeden o znakach SP-MAA, drugi SP-MAS. Samoloty przeszły w ostatnim czasie gruntowną renowację.

Piper PA30 Twin Comanche

Przedstawiamy państwu największa dumę naszego ośrodka szkolenia. Legendarny samolot, który zasłynął z osiągów niedoścignionych przez inne konstrukcje tego typu, aktualnie jest jednym z bardziej cenionych czteromiejscowych samolotów dwusilnikowych na świecie. Wyposażony w chowane podwozie, śmigła o zmiennym skoku i dwa silniki marki Lycoming IO-320 o mocy 160 hp, pozwala latać z prędkością ponad 300 km/h na odległość 2200 km zużywając przy tym porównywalną ilość paliwa, co samolot jednosilnikowy. Nasz egzemplarz w ciągu ostatnich trzech lat przeszedł gruntowną renowację z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, tak by stać się odzwierciedleniem pasji, jaką żywimy do lotnictwa. W naszym ośrodku używany do szkolenia na uprawnienie do lotów według wskazań przyrządów IR(A) i na samolocie wielosilnikowym MEP(L).

Piper PA28r-201 Arrow

Jeden z najbardziej uniwersalnych płatowców w swojej klasie. Czteromiejscowy dolnopłat wyposażony w chowane podwozie, śmigło o zmiennym skoku oraz silnik marki Lycoming IO-360 o mocy 200 hp. Ze względu na kompleksowe wyposażenie kokpitu pozwala na prowadzenie szkolenia w każdych warunkach atmosferycznych. Zasięg tego samolotu pozwala na komfortowe wykonywanie lotów poza granice Polski. W naszym ośrodku pilotażu używany do szkolenia na uprawnienie do lotów według wskazań przyrządów IR(A) i licencji pilota zawodowego CPL(A) – w zakresie tzw. ‚complex’. Posiadany przez nas egzemplarz jest w nienagannym stanie technicznym.